Saturday, December 5

JKH 6789

Sebenarnya kami sekeluarga masih di dalam kesedihan kerana kereta baru ayah dicuri dan masih belum ditemui. Sewaktu kejadian, kami sekeluarga, Nana, Amy, Ibu, Ayah, Cik dan Izam baru aje nak lelapkan mata.

Tiba-tiba Nana terjaga bile alarm kereta berbunyi. Dalam pada tuu..Nana terus berlari ke arah ayah yang tengah tidur dan bertanyakan di mana ayah letak kereta. Bile ayah kata di garage, Nana terus berlari semula ke bilik, membuka tingkap dan mendapati kereta ayah sedang dipecut laju keluar dari garage. Nana terus menjerit "Ayah!!!!!!!!! Kereta kena curi". Izam tersedar dan terus bingkas dari katil menyebabkan Cik turut terjaga dan berlari keluar. Dada berombak kuat. Takut, sedih tak dapat digambarkan. Ayah, Izam dan Cik berlari keluar laman diikuti Nana. Dan kemudian Izam berlari semula ke dalam untuk mengambil kunci kereta. Amy terus menelefon balai polis. Ibu lak terduduk tak terkata.

Kecurian berlaku kira-kira pukul 12.50 ke 1.00 pagi. Ayah dan Izam terus ke balai polis. Amy lak telefon semua pakcik-pakcik. Kami terus tak tidur. Cik dan Izam terus bergerak cari ke darat Rejo Sari dan terus ke Kulai dan Johor. Pak Din mencari di sekitar Senggarang. Pak Tam pulak ke Pontian. Seminggu kami mencari. Sampai ke Yong Peng, Chaah, Segamat. Dah bermacam usaha kami buat. Duit...tak terkira. Kasihan ayah.

Kereta Iswara Aeroback (Oren) JKH 6789 adalah hadiah kami 4 beradik perempuan A'a, Nana, Amy dan Cik untuk ayah. Janjinya...kami bayarkan ansuran bulanan. Dan telahpun dibayar semenjak 2 tahun lepas dan tinggal 2 tahun je lagi untuk habis bayar. Duit muka ayah keluarkan RM10K. Mudah-mudahan kereta ayah dijumpai dalam waktu terdekat tanpa ada apa-apa yang terusik dari kereta. Amin.

No comments:

Post a Comment