Sunday, August 30

MaJLiS PeRNiKaHaN PaDa 25 JuLai, 2009







Majlis Pernikahan dilangsungkan secara sederhana di Masjid Jamek Rengit dengan dihadiri oleh keluarga dan kenalan rapat. Nak jadi cerita, perkenalan Cik dengan suami, dimulakan oleh suami dan tidak pernah terfikir di kepala Cik sendiri. Hubungan yang Cik gelar "CINTA GILA" akhirnya membawa Cik menjadi isteri yang sah kepada suami Cik, MD. ZAHARUNIZAM BIN ALI. Satu nama yang kecik, sekecik orangnya.

Tak ramai yang tahu perbezaan umur kami. Yang tak tahu, mungkin mengatakan perbezaannya dalam 5 tahun. Tapi hakikatnya, suami Cik 13 tahun lebih muda. Sukar untuk digambarkan bila cinta gila kami akhirnya diizinkan untuk bersatu oleh keluarga masing² walaupun pada mulanya mengalami sikit kesukaran kerana perbezaan umur tu sendiri, kedudukan dan pekerjaan.

Boyfriend "muda" Cik bekerja tapi belum bekerja tetap dan kebudak-budakan di mata ibu. Cik lak bekerja tetap dan hampir lengkap dengan kemudahan asas hidup. Cik ada rumah dan semua kelengkapan rumah. Pendek kata, Cik ada semua kecuali kereta. Di satu sudut yang lain, timbul pula isu di belah keluarga boyfriend kerana Cik tak kawin² lagi walaupun telah berumur. Pertikaian itu, menyebabkan ibu dan mak pertelagah pendapat walaupun ayah dan abah tidak terlalu kisah.

Sebenarnya, kawin cepat atau lambat tidak pernah jadi isu kat kepala Cik untuk menjeruk rasa. Malah, di saat² akhir Cik akan mengakhiri zaman bujang dan bergelar isteri, Cik terfikir mampu tak Cik menjadi isteri sedangkan Cik dah biasa bujang dan selalu buat keputusan untuk diri sendiri. Cik tak suka dikawal dan dipaksa. Cik suka pakai apa aje yang cantik kat mata Cik dan Cik suka makan semua yang sedap Cik pandang. Pendek kata Cik susah diKAWAL.

Dari semua saudara-mara dan sahabat-handai, doakan jodoh dari "CINTA GILA" Nor Azia Binti Mohd Yusof dan Md. Zaharunizam Bin Ali akan berkekalan sehingga ke hujung nyawa kami. Maka tidak sia²lah kami mendengar orang mengata. Amin.

No comments:

Post a Comment